پایگاه خبری یزدفردا "علیرضا پویافر: یازدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد، با استقبال عموم شهروندان روبرو شد، اما حضور کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبین اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار مشهود بود، موضوعی که می بایست مورد توجه دست اندرکاران و فعالان فناوری اطلاعات قرار گیرد.
مرد نقره ای گرچه در تمام زمان نمایشگاه حرفی برای گفتن نداشت؛ اما برای کودکان و نوجوانان کامیتکسی هدیه هایی داشت، موضوعی که سوژه داغ گوشی های همراه بازدیدکنندگان کامیتکس یازدهم بود.
گرچه کامیتکس یازدهم غرفه اختصاصی برای کودکان و نوجوانان کامیتکسی نداشت اما برخی از غرفه ها برنامه های آموزشی متنوع و شادی برای برپا کردند، البته بزرگتها بیشتر شیفته این برنامه ها بودند.
برخی از غرفه ها، برای کودکان و نوجوانان کامیتکسی، هدایا ارزنده و هوش ربایی تدارک دیده بودند، موضوعی که نشان از آینده نگری و مشتری مدار غرفه داران دارد.
کودکان و نوجوانان کامیتکسی مانند همه کودکان و نوجوانان عاشق هدیه هستند، به خصوص بادکنک آنهم قرمز که هوش رباست و بسیاری از غرفه ها این مهم را مد نظر داشتند.
برخی کودکان و نوجوانان کامیتکسی به بادکنک حتی اگر یادکنک قرمز توجه نمی کردند، کودکان و نوجوانان کامیتکسی هدایا، برشور و کاتاولگهای شرکتها را جمع آوری تا در آینده از آن استفاده کنند.
برخی از کودکان و نوجوانان کامیتکسی به مطالعه دقیق و مقایسه مزیتها خدمات و محصولات ارایه شده پرداخته و به پدران و مادران خود در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک می کردند باور کنید نسل کودکان و نوجوانان کامیتکسی، نسل فناوری اطلاعات است.
گاه کودکان و نوجوانان کامیتکسی، به تنهایی به بازار سر می زند تا رودرو و بدون واسطه با غرفه داران صحبت کنند، به هر حال نسل امروز، نسل فناوری اطلاعات است!.
تماشای تلویزیون همیشه برای کودکان و نوجوانان جذاب بوده است، گرچه کودکان و نوجوانان کامیتکسی مجبور بودند در غرفه فاوای شهرداری یزد، فیلم تصادفات یزدیها را تماشا می کتتد؛ مهم تماشای تلویزیون بود.
به ابتکار یکی از غرفه های شرکت کننده، مسابقه ایسنتاگرامی برگزار شد که در این میان کودکان و نوجوانان کامیتکسی حرف اول را می زدند و با مشارکت خانواده در این طرح ابتکاری جوانان متخصص و خلاق فناوری اطلاعات یزد شرکت نمودند.
کودکان و نوجوانان کامیتکسی، نسل فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند، امروز کودکان با استفاده از فناوری نوین در ثانیه ای نقاشی می کشند، اصلاح می کنند و پاک می کنند، بدون اینکه دغدغه ای برای تمام شدن دفتر نقاشی یا مدادرنگی و ماژیک داشته باشند.:-)
کودکان و نوجوانان کامیتکسی، از هرچه بگذرند از بازی کامپیوتری نمی توانند چشم پوشی کنند، در یکی از غرفه ها، بازی رایانه ای گذاشته شده بود تا کودکان و نوجوانان هم در کامیتکس یازدهم سهمی داشته باشند.
گرچه غرفه پرتاب توپ و جایزه اینترنت پرسرعت یک ماهه، سه ماهه و یکساله رایگان، ویژه کودکان و نوجوانان کامیتکسی نبود اما همه اقشار و سنین از این بازی مهیج استقبال کردند و فرصت به کودکان و نوجوانان کامیتکسی داده نشد!.
برخی کودکان و نوجوانان کامیتکسی، در کامیتکس یازدهم غرفه دار بودند، گرچه بزرگتها مسوولیت غرفه را برعهده داشتند اما پا به پا بزرگترها به ارایه خدمات و محصولات پرداختند.
برخی کودکان و نوجوانان کامیتکسی یازده ماهه هم دوشادوش پدرخود در غرفه داری سهمی داشته باشند، شاید همین کودکان و نوجوانان کامیتکسی امروز، غرفه داران کامیتکس سی ام و یکم باشند.
کودکان و نوجوانان کامیتکسی به عنوان بازدید کننده هم نقش پر رنگی داشتند، اکثر خانواده ها با کودکان و نوجوانان خود از کامیتکس یازدهم بازدید کردند.
کودکان و نوجوانان کامیتکسی در راهنما، انتخاب و خرید محصولات و خدمات فناوری اطلاعات هم نقش داشتند، گاه دانش فنی کودکان و نوجوانان کامیتکسی بیش از بزرگترهاست!.
کودکان و نوجوانان کامیتکسی، فرصت یافتند تا گوشی ها همراه ارایه شده در کامیتکس یازدهم را با گوشی همراه پدر و مادرشان مقایسه کنند تا دریابند با کدام گوشی می توان بازی موبایل را بهتر و به روز تر انجام داد !
گاه گوشی های همراه ارایه شده در نمایشگاه برای بازی فوق العاده بود، کودکان و نوجوانان تمام تلاششان می کردند تا بهترین گزینه را برای تعویض گوشی موبابل پدر و مادرشان پیدا کنند!
برخی کودکان و نوجوانان کامیتکسی همراه با خانواده به نمایشگاه آمده بودند، چه ستودنی است که نوجوانان و کودکان در کنار خانواده خود از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره ببرند تا آسیبهای احتمالی به حداقل برسد
کودکان و نوجوانان کامیتکسی، برای خود هم خرید می کردند، برخی با بزرگتها در کامیتکس یازدهم شرکت کرده بودند تا بتوانند بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشند.
کودکان و نوجوانان کامیتکسی گاه دانش فنی در زمینه فناوری اطلاعات بیش از بزرگترها برخوردار هستند و همین امر باعث می شود مشاورین امین و پروپاقرص خانواده ها محسوب شوند.
کودکان و نوجوانان کامیتکسی، به خصوص نوجوانان، مشتری پروپاقرص پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات یا همان پلیس فتا بودند،نوجوانان تلاش می کردند از نزدیک با کارشناسان گفتگو کنند و نکات مهم امنیتی در فضای مجازی را یاد بگیرند، حضور پلیس فتا در کامیتکس یازدهم یکی از نقاط قوت نمایشگاه بود.
برخی کودکان و نوجوانان کامیتکسی، به کامیتکس حتی کامیتکس یازدهم هم اهمیتی نمی دهند، خواب خوش و شیرین را به بزرگترین رویداد سال فناوری اطلاعات یزد ترجیح دادند. :-)
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
شنبه 21,دسامبر,2024